Podem solucionar-ho

PODEM SOLUCIONAR-HO!: PROGRAMA DE GESTIÓ DELS CONFLICTES A L’AULA

Dia rere dia veiem en la nostra pràctica diària casos d’agressivitat entre els nostres alumnes. Però, per què ocorreix? Podem fer alguna cosa per evitar-ho? L’escola, com a context socialitzador i agent transmissor de valors, té un important paper preventiu. Suposa el primer marc d’interacció social no familiar i, per tant, l’establiment de relaciones afectives amb els companys, amb alumnes d’altres cursos i amb els mestres. En ocasions, aquestes relacions resulten ser desajustades, manifestant-se en forma de conductes agressives, obstaculitzant així el correcte desenvolupament de la competència social. Aquest treball pretén mostrar un programa d’intervenció per a prevenir i gestionar les conductes agressives a l’aula, amb els següents objectius:
  • Valorar la situació de conflictivitat dins l’aula.
  • Identificar quins alumnes formen part del grup d’agressors, quins de víctimes i quins d’espectadors.
  • Elaborar pautes d’intervenció per a cadascun del grup d’alumnes.
  • Elaborar pautes d’intervenció per als mestres.
  • Elaborar pautes d’intervenció per als pares.

Per a portar-se a terme, Podem solucionar-ho! s’estructura en sis fases:
1. Entrevista amb el professorat.
2. Presa de contacte amb l’aula i avaluació de la dinàmica social.
3. Anàlisi dels resultats i comunicació als professors.
4. Disseny del programa d’actuacions.
5. Aplicació.
6. Avaluació.

El programa d’actuacions, per la seua banda, s’estructura en tres nivells:
- Actuacions amb el professorat.
- Actuacions amb les famílies.
- Actuacions amb els alumnes.

Cliqueu sobre la imatge si voleu vore la planificació de les activitats:




I a continuació us deixem tots els mòduls. Cliqueu sobre cada títol per conèixer el seu contingut:


I a continuació, us deixem un glog on trobareu tots els mòduls, als que podeu accedir clicant sobre cada imatge:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada